Att döda en fågel

Jag önskar innerligt att fågeln i förra inlägget är den enda fågel jag (ida) har dödat..

Det var en kall och blåsig höstdag. Jag var ute och gick med hunden på stranden då jag plötsligt såg en ung fågel sitta och chilla vid strandkanten. Fågeln såg inte ut att må så bra och godhjärtade jag närmade mig fågeln för att se om den kunde flyga. Jag och hunden gjorde allt för att skrämma fågeln så att den skulle flyga iväg. Tyvärr fick det motsatt effekt. Fågeln sprang i panik ut i vattnet. De höga vågorna slukade den lilla fågeln och drog med sig den ner under vattnet. Jag stod länge kvar där vid vattenbrynet för att se om fågelns lilla huvud skulle dyka upp över vattenytan. Det gjorde det inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0